Seppo Saloranta - Kohti kestävää kehitystä - pienin askelin osaksi oppilaitoksen toimintakulttuuria

Seppo Saloranta, kestävän kehityksen kasvatuksen asiantuntija, KT, FINNSES

Kohti kestävää kehitystä - pienin askelin osaksi oppilaitoksen toimintakulttuuria


Kestävän kehityksen edistäminen tulisi toteutua koulussa sekä opetuksessa että koulun arkikäytänteissä. Se ei saisi jäädä yksittäisiksi teemapäiviksi tai yhden vastuuopettajan tehtäväksi. Jotta kestävän kehityksen kasvatus olisi vaikuttavaa ja pitkäjänteistä, se tulee saada osaksi koulun perusrakenteita ja toimintakulttuuria.
Työpajassa tutustutaan ”Tiekartta kestävän kehityksen kouluksi” –toimintamalliin, joka auttaa hahmottamaan tarvittavat askeleet koulun toimintakulttuurin kehittämiseksi kohti kestävää kehitystä edistävää oppilaitosta.

Koulutus järjestetään päivän aikana kahteen kertaan.